Etiketter

, , , , , , , ,

Februari började såklart med min födelsedag den 2a! Jag och några vänner gick ut och åt middag och sedan vidare till en klubb där vi dansade tills fötterna värkte, så kul!

Efter det hade jag några turnarounds men hade också många nya destinationer där jag hade layover.

Köpenhamn, Danmark.

Där träffade jag min kusin som bor i Lund. Hon kom till Köpenhamn för att hänga med mig, jättekul! Vi promenerade runt i staden men några från mitt crew och gick hela vägen till Den lilla sjöjungfrun som var en stor besvikelse. Jag har sett den tidigare, men mina kollegor från blev väldigt besvikna men vi skrattade mest åt det. Trötta och hungriga som vi var promenerade vill tillbaka in mot hamnen och letade efter en restaurang vi kunde äta middag på innan vi gick och lade oss. Vi hittade en supermysig liten restaurang som bara serverade köttbullar med olika tillbehör!

Toronto, Canada.

Var såå kallt, men är så tacksam att jag fick åka dit. Tack Emirates! Vi hyrde en bil och körde till Niagarafallen, ett ställe jag alltid velat se! Det var verkligen jättevackert. Det var så kallt att vissa delar av vattenfallet hade fryst till is. Kände mig som Elsa i Frozen, haha. Vi hittade även ett gammalt hotell i en stad i närheten som hade en supertrevlig restaurang där vi åt middag och självklart var tvungna att testa en kanadensisk klassiker, Icewine.

Washington DC, USA.

En till väldigt lång flight men ville verkligen se Vita huset! Jag var så trött när vi landade så jag och en annan tjej bestämde oss för att sova några timmar innan vi åkte in till stan. Självklart när vi kom fram till Vita huset började det spöregna, vi ville så gärna se alla andra saker men efter att ha gömt oss i ca 30 minuter under taket i en busshållplats gav vi upp och började promenera i regnet mot tunnelbanan. Då hittade vi ett museum som hade en konstutställning som vi kollade på. När vi kom ut igen hade det slutat regna så vi åkte till Chinatown bara för att se hur det var. När vi kom ut ur en affär regnade det ännu mer, vädret var emot oss så vi gav upp och åkte tillbaka till hotellet.

Det bästa med den här månaden var att jag hade så många besök här i Dubai. Först kom min kompis Nadja hit och stannade i nästan en vecka. Det blev några utgångar, restaurangbesök, bio och hann åka ut till öknen och Abu Dhabi en dag. Alltid kul att ha besök här.

Pappa spenderade två dagar här i Dubai också. Han hade varit i Australien så på vägen tillbaka stannade han här. Vi åt en jättegod afternoon tea i världens högsta byggnad, Burj Khalifa och gick och åt på en grekisk restaurang nära min lägenhet.